tisdag 19 januari 2010

Lärarna i matematik känner inte till målen för undervisningen

Är det verkligen så illa?

Ja, så står det i alla fall att läsa på Skolinspektionens hemsida. Skolinspektionen har kvalitetsgranskat 23 grundskolor i 10 kommuner. Arbetet har genomförts i samarbete med forskare från Göteborg och Umeå.
I pressmeddelandet säger projektledare Monica Gillenius från Skolinspektionen, att det krävs kraftfulla förbättringar på flertalet granskade skolor. Ledarskapet är viktigt och lärarna måste ta sitt fulla ansvar för att utveckla sin undervisning, säger hon.

Följ länken ovan om du vill läsa mer om vilka skolor som granskades, övergripande resultat, slutsatser och rekommendationer, hur granskningen genomfördes, sammanställningav de kompetensmål i kurs- och läroplanen som var en viktig utgångspunkt för granskningen och samarbetspartners.


Rapporten kan kanske användas som diskussionsunderlag i arbetslaget i matematik på din skola?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar